Liczba wyświetleń w zeszłym tygodniu

poniedziałek, 22 marca 2021

Statystyka

 Jak działa szczepionka? Prezentuje to The Economist. Wielka Brytania dostarczyła do tego materiału, który obiektywnie pozwala ocenić jej skuteczność.

Okazuje się, że po niespełna dwóch miesiącach od rozpoczęcia szczepień zaczęła radykalnie spadać zarówno liczba przypadków, jak osób hospitalizowanych i dodatkowych zgonów, powodowanych przez zarazę. I to we wszystkich kohortach(!) wiekowych.

W tym kontekście nieprzyjemnie uderza informacja, że blisko 20% nauczycieli nie zamierza się szczepić. Wydawałoby się, że nikt inny nie powinien być bardziej podatny na obiektywne argumenty. Także nikt bardziej od wychowawcy nie powinien bardziej dbać o bezpieczeństwo podopiecznych. Nawet kosztem niedogodności powodowanych przez iniekcję. O przesądach nie wspominając.

Prawdopodobnie obawiali się niekorzystnych skutków przypisywanych gorszej jakoby szczepionce AstraZeneki. Te dotknęły zaledwie jednej dziesiątej procenta osób poddanych zabiegowi. Większe prawdopodobieństwo jest, że trafi w nas meteoryt, niż spotkają nas poważne skutki uboczne - powiedział w rozmowie z Medonetem wirusolog dr Tomasz Dzieciątkowski [Medonet.pl].

Rzecz puentuje szydercza informacja z Internetu, jakoby "Czarnek planuje usunąć z matur język obcy, bo to ułatwia ludziom emigrację z kraju. Kolejne do eliminacji są: geografia (żeby nie wiedzieli, dokąd emigrować) oraz historia (żeby nie wiedzieli, dlaczego emigrować)". Szczęśliwie to tylko ironia. Ale nieźle wyszydza preferencje nauczania.

Ogólnie zaś jest kolejny dowód, że seryjne występowanie niekorzystnych zdarzeń nieprawdopodobnych może być też wywołane obniżeniem standardów.

Albo ich specyficznym rozumieniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz